Περιοδικό "Σύγχρονη Άποψη" :
Τεύχος Νοεμβρίου 2008
http://www.apopsi.com.cy/2008/11/495/
Γνωστός «ιστορικός» καθηγητής ελλαδικού πανεπιστημίου, που εξακολουθεί να κατέχει την έδρα του καθηγητή παρά την ακυρωτική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, προσπαθούσε πριν από μερικά χρόνια να πείσει ότι οι Ελληνοκύπριοι είναι υπαίτιοι για τις σφαγές των Τουρκοκυπρίων και έφερε ως παράδειγμα την γνωστή ιστορία τριών παιδιών και της μητέρας τους που βρέθηκαν νεκροί στην μπανιέρα του σπιτιού τους στην τουρκοκυπριακή συνοικία της Λευκωσίας στις 24 Δεκεμβρίου 1963. Όταν του υποδείχθηκε πως έχει πλέον εδώ και χρόνια αποδειχθεί τεκμηριωμένα και αδιαμφισβήτητα πως στο έγκλημα αυτό δεν ενέχεται καθόλου Ελληνοκύπριος και ότι αυτό τελέστηκε από τον Τούρκο γιατρό της ΤΟΥΡΔΥΚ και ότι η όλη απόπειρα απόδοσης του σε Ελληνοκύπριους οφειλόταν σε τουρκική προβοκάτσια, αυτός αν και το παραδέχθηκε πρόσθεσε: «θα μπορούσε όμως να είχε γίνει ο φόνος και από Ελληνοκύπριους». Με παραμύθια, όμως, δεν γράφεται η ιστορία. Ούτε και με εξ άνωθεν επιβολές κατασκευασμένων και πολιτικά καθοδηγούμενων διακηρύξεων.
Ιστορία αποτελεί κατά τον επιτυχημένο ορισμό του Carr μια συνεχή διαδικασία αλληλεπίδρασης μεταξύ του ιστορικού και των γεγονότων του, ένα διάλογο χωρίς τέλος μεταξύ παρόντος και παρελθόντος. Ο ιστορικός είναι τελικά υποχρεωμένος να επιλέξει. Δεν έχει περιθώριο να είναι ουδέτερος ούτε καν σε ζητήματα ορολογίας. Ο χαρακτηρισμός του πραξικοπήματος ως προδοτικού ή ως άφρονος, ο χαρακτηρισμός των γεγονότων του 1963 ως διακοινοτικών ταραχών ή ως τουρκοκυπριακής ανταρσίας, ακόμα και ο ίδιος ο χαρακτηρισμός των κατοίκων της Κύπρου ως Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων, είναι στοιχεία επιλογής. Το γεγονός αυτό όμως δεν σημαίνει πως η ιστορία διαμορφώνεται από τον ιστορικό κατά βούληση, όπως ισχυρίζεται ο Κόλινγκουντ ή ότι είναι «σαν παιδικό παιχνίδι με γράμματα, με τα οποία μπορεί κανείς να διαμορφώσει όποια λέξη θέλει», κατά την παρατήρηση του Φρούντε. Καθήκον του ιστορικού είναι να σέβεται τα γεγονότα που σχετίζονται με το θέμα και που απασχολούν την ερμηνεία που θα ήθελε να προτείνει. Οι σχέσεις του ιστορικού με τα γεγονότα οφείλουν να είναι σχέσεις ισοτιμίας και αλληλεπίδρασης και όχι σχέσεις επιβολής ή προπαγάνδας.
Δεν είναι δυνατό να υποστηριχθεί με σοβαρότητα ιστορική άποψη ότι η δυσλειτουργικότητα του ζυριχικού συντάγματος αποτελεί ένα απλό αδιέξοδο των εθνικισμών, επειδή η άποψη αυτή παραγνωρίζει την παράδοξη συνταγματική πραγματικότητα που επέβαλλε το συνταγματικό πλαίσιο του 1960. Δεν μπορεί να υποστηριχθεί στα σοβαρά ότι οι Ελληνοκύπριοι και οι Τουρκοκύπριοι θα έκαναν από κοινού αντιαποικιακό αγώνα, διότι η άποψη αυτή παραγνωρίζει τις ιστορικές πραγματικότητες τόσο της τουρκοκρατίας, όσο και της αγγλοκρατίας, καθώς και τις παγκόσμιες πραγματικότητες αναφορικά με τα κινήματα αυτοδιάθεσης που επικρατούσαν κατά την δεκαετία του 1950. Η συρραφή πληροφοριών από το διαδίκτυο, μη κατονομαζόμενων αρχείων «που βρίσκονται στην κατοχή του συγγραφέα» και συνεντεύξεων παλαίμαχων πολιτικών που επιδιώκουν να αποκαταστήσουν με παραποίηση των γεγονότων την ιστορική τους εικόνα, δεν συνιστά ιστορική συγγραφή, αλλά μυθοπλασία.
Η δική μου η πατρίδα δεν έχει μοιραστεί στα δυο. Η δική μου η πατρίδα έχει ένα κομμάτι της κατεχόμενο. Της επιβλήθηκε να ζει μοιρασμένη λόγω της τουρκικής επιθετικότητας και της ανοχής του διεθνούς ιμπεριαλισμού. Και δεν έχω κανένα δίλημμα ως προς ποιο κομμάτι της πρέπει να αγαπώ. Διότι η πατρίδα μου είναι και θα παραμείνει εδαφικά ενιαία, όσες εισβολές και αν προσπαθήσουν να την μοιράσουν και όσοι ανανίζοντες και αν αποπειραθούν να την ξεπουλήσουν. Η ιστορία δεν γράφεται με ουδετερότητες, πολιτικές ορθότητες και μυθοπλασία. Γράφεται με αίμα, οδύνη και κυρίως σεβασμό τόσο σε αυτούς που προηγήθηκαν, όσο και σε αυτούς που έπονται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου